nl

Press Kit : Maison&Objet / Parijs, januari 2015

Back to all Press Kits

Keywords

2015, Maison&Objet, New Catalog, New Models.

Files to download

Images to download

Click image to get the HD file, then right-click on image to download.

Useful links

MC Project Store

Sylvie & Benoit
39, rue de Namur - 1050 Brussels - Belgium

Marie's Corner Showroom

20, avenue Edison - 1300 Wavre - Belgium

Press Contact

Ariane Abramowicz & Nathanaël Picas

Ariane & Nathanaël
202, Av. de Messidor - 1180 Brussels - Belgium

DE INSPIRATIE: BACK TO THE ROOTS

Het succes van een bedrijf, dat is niet iets dat je zomaar improviseert. In het geval van Marie’s Corner is het grotendeels te danken aan de vastberadenheid waarmee haar oprichters Laetitia en Alain Low de waarden hebben weten te behouden waarop het beeld van het merk werd gebouwd: de eis van kwaliteit en comfort in combinatie met een ontwerp van een extreme elegantie en een « handgemaakte » productie in de puurste traditie. Marie’s Corner, een merk dat symbool staat voor een tijdloze stijl, vereenvoudigt het vocabularium om er alleen de essentie van over te houden. Het merk voedt zich op intense wijze met actuele trends die berusten op vaste waarden, de terugkeer naar de roots en de natuur, een passie voor een vintage sfeer en de zachtheid van de stijl uit de jaren 60. Vandaar de voorkeur, in de nieuwe collectie voor 2015 ontworpen door Laetitia Low en Jacques Deneef, voor genereuze en organische silhouetten, voor soepele en afgeronde vormen, voor herbekleding in natuurlijke materialen zoals linnen, katoen, bamboe of viscose. Zelfs de voeten van de zetels en sofa’s volgen die nieuwe trend, stappen af van hun rigide en vierkante look om tapse vormen aan te nemen die zachter zijn en meer afgerond.

Elk stuk is uniek, vervaardigd in de « taylor made  » geest, overeenkomstig de vraag van elke klant. Die bepaalt altijd de afwerking aan de hand van een eindeloze keuze voorgesteld door het huis (meer dan 700 varianten) of een persoonlijke en exclusieve afwerking naar wens.

Het is eveneens mogelijk om zijn eigen afmetingen te bepalen. Elke klant komt er een persoonlijk product kiezen, maar ook een comfort, gevoeligheid en zachtheid.

EEN FIKSE PORTIE ECOLOGIE EN VEEL VERBEELDING

Marie’s Corner heeft haar plaats verworven in de geschiedenis van zetels en sofa’s door zich te laten gelden als een uitgever die erkend wordt door de hoge kwaliteit van haar producten die savoir-faire en uitmuntendheid combineren. Bij die technische en esthetische kwaliteiten is er ook nog een grote troef : die van de vermindering van de milieu impact. Het belang dat Marie’s Corner verleent aan ecologie en aan duurzame ontwikkeling alsook de wil om die te integreren in haar producten, vertaalt zich naar de keuze van een lokaal product in de nabijheid van de markten en haar klanten. Alle producten worden gerealiseerd door teams van gekwalificeerde vaklui die dikwijls al sinds lang partners zijn. Terwijl tradities en menselijke waarden worden gerespecteerd, spoort Marie’s Corner de horizon af en volgt duurzame waarden van een bedrijf van de toekomst. Zodoende richt men zich tijdens het proces van fabricatie, verpakking of transport, tot oplossingen die meer economisch en duurzaam zijn. Het metaal dat wordt gebruikt in de structuur van de zetels, en de vezels die worden gebruikt in de kussens, zijn gerecycleerd. Het hout is afkomstig van bossen die op een eerlijke en duurzame manier worden beheerd. Het merk is voortdurend op zoek naar nieuwe pistes, bekommerd om het milieu te respecteren en te beschermen.

De grote vernieuwing komt van een partnerschap dat onlangs werd aangegaan met U-clife. Dat bedrijf is gevestigd in Frankrijk en recupereert rollen patchwork stoffen afkomstig van gebruikte kleren (hemden, vesten of broeken). Het gamma blijft zich uitbreiden. Na jeans assembleert het bedrijf U-clife tweed, daim, katoen, al dan niet bedrukt (met bijvoorbeeld ruitjes of een « camouflage » motief). Dat geeft elke afwerking een exclusieve en unieke toets. Het is namelijk onmogelijk om twee keer dezelfde materie en tekeningen te hernemen. Marie’s Corner is dan ook exclusief op gebied van afwerking van de aankleding. De patchworks, die texturen en kleuren, klassieke motieven en meer hedendaagse tekeningen combineren, spelen met verfijning om de zetels, poefs en sofa’s beter aan te kleden.

NIEUW IN 2015

BINNEN MODELLEN

Tegenwoordig schrijven alle modellen, met hun traditionele en elegante stijl die ook lucide en vernieuwend is, zich in binnen de designgeschiedenis van het merk. Ze mikken op een camaïeu van klassieke kleuren, details die overweldigen en een feilloze kwaliteit om zachtheid uit te nodigen in alle interieurs. De moduleerbare zetels vormen een zeer sterke trend. Zittend of liggend, alleen, in duo, met heel de familie of vrienden, bieden de moduleerbare meubelen een volledig welzijn. Een grote hoekzetel die wordt vergezeld door twee kleine zetels is het meest gevraagde product.

Dé vernieuwing van 2015 is het model Arizona, een modulair systeem met een variabele geometrie die haar bijzonderheid uitdrukt door het evenwicht van haar verhoudingen. Het biedt dan ook tal van opties! De elementen kunnen gecombineerd worden onder elkaar en passen zich aan alle ruimes aan. Arizona is eveneens beschikbaar als poef en zetel. Het model Dakota, een van de bestsellers van het merk dat na vier jaar even populair blijft, werd een beetje herzien om nog meer te verleiden. Veelbelovend en nieuw is eveneens de poef Balloon. Haar volledig ronde vorm geeft haar een decoratieve en ontspannen toets. Noteer ook alvast de drie nieuwe modellen van comfortabele stoelen en club zetels in een vintage sfeer.

BUITEN MODELLEN

De harmonisatie van de buitenruimte met de persoonlijkheid van het huis is voortaan een cruciaal element. De tuin, patio, veranda of het terras inspireren de ontwerpers van Marie’s Corner die hun klassiekers herzien. Sober verfijnd balanceren de lijnen van de outdoor stoelen en zetels tussen lounge en ernst. Twee materialen zijn het meest populair: 100 % acryl en 100 % polyurethaan. Hun structuur die lijkt op linnen geeft reliëf aan deze collectie die effecten van materie en een warme atmosfeer verkiest, of het nu in de tuin is of op het terras. De twee materialen weerstaan aan UV, licht en verrotting. Het acryl kan zelfs schoongemaakt worden met bleekwater, terwijl het polyurethaan zonder problemen in de wasmachine kan. Bij de toppers: de Santa Monica, dé vedette, die gemaakt is als outdoor meubel, maar bovenal verleidt door haar indoor look. Begeleid door een ronddraaiende zetel die zeer cosy en ontspannen is.